کتاب خارجی

سایت دانلود کتاب خارجی

کتاب خارجی

سایت دانلود کتاب خارجی

چگونه Google Scholar Judges Research

در دو دهه اخیر شاهد تغییرات چشمگیر در ارتباطات علمی است. مجلات به صورت آنلاین حرکت کرده اند ، بسیاری از اسناد جهان دیجیتالی شده اند ، و جستجوی همه جانبه با ربط ، تقریباً برای همه در دسترس است. محققان تقریباً در همه جا اکنون تقریباً می توانند تقریباً به همه خروجی های علمی جهان دسترسی پیدا کنند. این پیامدهای عمیقی برای فرآیند تحقیق ، شغل دانشگاهی (و بهزیستی) ، و همچنین تلاش برای سنجش و تحریک پژوهش (از جمله تأثیر آن بر تحقیقات دیگر ، و سیاست یا عمل) دارد.

در سه مقاله بعدی ، می خواهم آنچه را که در مورد یکی از خدمات اصلی کشف این برنامه ، Google Scholar کشف کردم ، خلاصه کنم . بسیاری از این یافته ها در مورد سیستم عامل های دیگر نیز صدق می کند ، و در واقع سیستم استناد به تحقیق و تحقیقات گسترده تر "اثر" است. اما برای درک برخی از سیاست ها و قدرت سیستم فعلی و همچنین سؤالات بی پاسخ ، باید عمیق تر به جزئیات بپردازیم. علاوه بر تست سرویس Scholar ، برخی از ادبیات مربوطه را مرور کردم و با کارشناسان خبره مصاحبه کردم. از آنجایی که من یک شخص سیاست گذاری هستم و نه آکادمیک ، این از آن منظر نوشته می شود.

گذشته و حال Google Scholar
Scholar در سال 2004 توسط آنوراگ آچاریا و الکس ورستاک با مأموریت "10 درصد کارآمدتر حل مشکلات جهان [محققان] تأسیس شد ." ) مشکلی که آشاریا برای اولین بار سعی در رفع آن در دانشگاه در هند داشت ، دسترسی جهانی به تحقیقات بود. این سرویس همواره در خدمت آکادمی های تحقیقاتی واقعی - یا محققان بوده است. در عوض ، بیشتر دانشجویان ، از کتابخانه ها یا جستجوی وب Google استفاده می کنند و نه پژوهشگر.

جیمز ویلسون ، پروفسور Surfer-Tide Surfer ، از دانشگاه شفیلد ، به من گفت که محقق "بخشی از محققان هوا است" ، که از آنها حمایت می کند ، اما همچنین به طور بالقوه آنها را به حاشیه خواهد برد اگر کارشان در آنجا نباشد. این یک دسترسی کلیدی برای بسیاری از محققان است ، به اندازه PubMed برای پزشکان. مانند این یا نه ، بیشتر محققان به استناد اهمیت می دهند. مصاحبه های 12 نویسنده استنفورد برای ناشران HighWire نشان داد که اگرچه تعداد زیادی از آنها به عنوان نویسنده (بارگیری ، توییت و غیره) برای آنها "مهم" است ، اما فقط استنادها برای خوانندگان از آنها مهم است (زیرا به عنوان یک فیلتر با کیفیت عمل می کند - همراه با نام نویسندگان). ، موسسات و عناوین ژورنال). این جایی است که محقق به خودی خود می آید ، اما همچنین جایی که مسائل بزرگ می شوند.

ویژگی ها و مزایای Google Scholar
Scholar یک موتور جستجوی رایگان برای یک بانک اطلاعاتی کتابشناختی است. اگرچه اندازه آن عمومی نیست اما تخمین زده می شود بزرگترین موتور جستجوی دانشگاهی در جهان باشد ، با بیش از 390 میلیون سند (پوشش 80 تا 90 درصد کلیه مقالات انگلیسی زبان و 50 درصد اسناد علمی کامل). این دامنه وسیع تری نسبت به رقبا مانند Web of Science یا Scopus دارد . و از آنجا که این موضوع کمتر مورد بررسی قرار می گیرد ، محقق نیز فراگیرتر است - برای مثال ، از جمله اسناد بدون شناسه دیجیتالی شی (DOI) یا در یک نشریه بدون فهرست بندی ظاهر می شود ، یا اصلاً در هیچ مجله ای ظاهر نمی شود.

Scholar جداگانه از جستجوی همه جستجوی وب Google است و متوقف شد که در سال 2011 گزینه ای کاملاً مشهود است (برای دستیابی به آن اکنون باید برنامه ها> بیشتر> حتی بیشتر) را انتخاب کنید ، هرچند ظاهراً استفاده همچنان رو به رشد است. Scholar همچنین از Google Books متمایز است ، که غالباً ابرداده لازم برای جستجوی مقالات خاص در مجلات خاص مجلات را شامل نمی شود.

نسخه فعلی Google Scholar بیشتر ژورنالهای دانشگاهی را مورد بررسی قرار داده است (هرچند که اغلب جزئیات انتزاعی / استناد به دلیل فایروال ها) و بسیاری از کتابها (هرچند همگی نیستند) ، مقالات و مقالات همایش ، پایان نامه ها و پایان نامه ها ، نسخه های چاپی ، چکیده ها ، فنی گزارش ها ، سایر ادبیات علمی (از جمله صفحات وب) ، ثبت اختراعات ، و همچنین آئین نامه و نظرات دادگاه (فدرال یا ایالتی ایالات متحده). مرورگرهای وب گوگل آن متن و یا ابرداده های مربوط به اسناد دیجیتال یا فیزیکی ، بصورت آنلاین یا کتابخانه ای را جمع آوری می کنند. این اطلاعات نه تنها الگوریتم های سرویس Scholar متمرکز تر ، بلکه همچنین از جستجوی عمومی Google Web تغذیه می کند.

این که بسیاری از ادبیات دانشگاهی جهان قابل مشاهده است ، و در موارد من کاملاً در دسترس است ، ناشی از معاملات بیشماری است که آچاریا و همکارانش طی 15 سال گذشته با ناشران و دیگران مهر و موم کرده اند ، بیشتر در پشت درهای بسته. کسانی که هنوز هم می خواهند فایروال ها را درمورد محتوای واقعی خود حفظ کنند ، تقریباً همیشه به این ایده تبدیل می شوند که وجود آن محتوا را برای مشتریان بالقوه نمایان تر کند.

کاربران محقق طیف نسبتاً محدودی از اهداف را دارند و بنابراین این سرویس در کشف اسناد علمی به همراه نویسندگان ، موضوع (ها) و منابع خود متمرکز است. استفاده نسبتاً منظم از استنادها در ادبیات دانشگاهی ، الگوریتم های رتبه بندی بسیار متمرکز را امکان پذیر می سازد ، و نشان می دهد که چگونه نویسندگان و اسناد مرتبط هستند. این الهام بخش اصلی برای الگوریتم PageRank با مزیت رقابتی Google Search بود.

محقق با استفاده از ریاضیات سخت در پشت صحنه ، سریع و آسان قابل استفاده است ، همانطور که انتظار دارید از یک سایت گوگل اسکولار استفاده کنید. علاوه بر جستجوهای پیشرفته ، پیشنهادات خودکار هنگام تایپ کردن ، و گزینه های مختلف زبان ، می توانید از طریق Scholar تا حداکثر پنج سرویس کتابخانه نیز وارد شوید - هرچند که این امر اغلب نیاز به حضور در دانشگاه در یک شبکه نهادی یا استفاده از یک سرور پروکسی دارد.

سایر ویژگی های کنونی Scholar این امکان را به کاربران می دهد که به چندین نسخه "همان نسخه" دسترسی پیدا کنند ، برخی از آنها ممکن است دارای فایروال و برخی دسترسی آزاد باشند - در وب سایت شخصی نویسنده می گویند. همچنین می توانید "مقالات مرتبط" را مشاهده کنید و تعداد خالی از مواردی که به یک سند استناد شده است را مشاهده می کنید.

ویژگی "کتابخانه من" به کاربران امکان می دهد مجموعه های شخصی از مقالاتی را که می توانند در آن جستجو کرده و با برچسب ها جستجو کنند "ذخیره" کنید. همچنین می توانید استنادهایی را برای نرم افزارهایی مانند EndNote ، BibTeX ، RefMan یا RefWorks وارد یا صادر کنید.

کاربران می توانند پروفایل نویسنده را برای خودشان تنظیم کنند ، از جمله وابستگی های نهادی خود ، پنج حوزه مورد علاقه و خروجی ها و نقل قول های آنها. فقط نمایه هایی با آدرس ایمیل دانشگاهی تأیید شده در نتایج جستجو ظاهر می شوند. توسط همه حساب ها ، سه چهارم نتایج جستجو پیوندهایی به پروفایل های عمومی نویسندگان نشان می دهد. همچنین می توانید نمایه نویسنده را برای هشدارهای ایمیل درباره مقالات جدید ، نقل قولها یا مقالات مرتبط "دنبال کنید".

همه اقدامات دستی کاربر به الگوریتم های خودکار کمک می کند تا عملکردی داشته باشند ، و بهتر نویسندگان را به مقالات ، موضوعات و یکدیگر پیوند دهند. همچنین شایعاتی مبنی بر معرفی ویژگی پروفایل وجود دارد که افراد می توانند خود به سمت محتوای مناسب حرکت کنند و باعث کاهش ترافیک (و تقاضای پردازش) در عملکرد جستجو شوند.

بازی های شماره
الگوریتم های Scholar به طور خودکار سه معیار استناد زیر را برای یک نویسنده در طول زمان محاسبه و نمایش می دهد:

نقل قول ها ، تعداد کل خام تعداد پژوهش های نویسنده توسط پژوهشگران دیگر استناد شده است. توجه داشته باشید که این نشان داده شده است که در برابر بازی آسیب پذیر است و توسط افراد خارجی به عنوان مثال شگفتی های یک ضربه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد.
h-index ، متریک سطح نویسنده nameame که توسط فیزیکدان Jorge Hirsch در سال 2005 اختراع شد و در تلاش برای نشان دادن بهتر سهم کلی نویسنده از یک زمینه (بهره وری و استناد به "تأثیر" فراتر از یک شگفتی تک ضربه) بود. این تعداد حداکثر تعداد بیشترین استناد به مقالات نویسنده (h) را که حداقل ساعت ها توسط هرکدام از مقالات دیگر ذکر شده است ، نشان می دهد. همچنین می تواند برای گروههای محقق یا نشریات اعمال شود (به تصویر زیر مراجعه کنید).
شاخص I10 ، یک اختراع Google Scholar در سال 2011 است که تعداد انتشارات نویسنده ای را نشان می دهد که حداقل ده محقق دیگر به آنها استناد می کنند.
اکنون پنج سال است که ویژگی " Metrics " با استفاده از دو اندازه گیری ، نشریات دارای رتبه برتر را در یک زمینه نشان داده است.

h5-index ، شاخص h برای کلیه مقالات منتشر شده از 5 سال گذشته
h5-median ، تعداد متوسط ​​استناد به مقاله h5 شاخص یک انتشار
یک رتبه بندی کلی از نشریات (در صدر طبیعت) وجود دارد ، و همچنین هشت دسته بندی که شامل زیر شاخه های متعددی هستند ، به عنوان مثال یکی از علوم اجتماعی دارای پنجاه و دو زیر مجموعه است. برخی از زیر شاخه ها - مانند تاریخ - در علوم اجتماعی و علوم انسانی دو بار ظاهر می شود. Scholar همچنین لیستی از " مقالات کلاسیک " را در هر زمینه و زیر شاخه به نمایش می گذارد ، و 10 مقاله برتر را که "آزمون زمان ایستاده اند" نشان می دهد.

دو متریک محقق بسیار نزدیک به oft- نقد و مورد آزار قرار گرفته عامل تأثیر مجلات (JIF) است، که به طور متوسط سالانه از استناد ماده یک مجله از دو سال گذشته. این غالباً به عنوان وکیل برای تأثیر یا اهمیت مجله در حوزه خود استفاده می شود ، اما در برابر افراد خارجی نیز آسیب پذیر است ، و اغلب در مقایسه ژورنال ها در رشته های مختلف در مواردی که واقعاً اینگونه نباشد ، مورد استفاده قرار می گیرد. از این متریک در سطح انتشار نیز اغلب برای ارزیابی تأثیر نویسندگان جداگانه استفاده می شود ، که مجدداً نباید چنین باشد.

توجه داشته باشید که استنادها (از جمله h-index و JIF) توسط پانل های موجود در شش سالگی انگلیس مورد استفاده قرار نمی گیرد. 2 میلیارد پوند در چارچوب تعالی تحقیقات (REF). اما همانطور که ویلسون خاطرنشان می کند ، پانل های موضوع REF می توانند در مورد بررسی همسالان بپرسند ، که در صورت لزوم می توانند با استناد به آنها مطلع شوند.

پس از این بررسی اجمالی درباره Google Scholar ، در پست بعدی نگاهی خواهیم داشت به برخی از انتقادات سیستم استناد به تحقیق و بخشی از Scholar در آن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد